استراتژي تغيير يا تغيير استراتژي

روزي مرد كوري روي پله هاي ساختماني نشسته و كلاه و تابلويي را در كنار پايش قرار داده بود. روي تابلو خوانده مي شد:
«من كور هستم، لطفا كمك كنيد!»
روزنامه نگار خلاقي از كنار او مي گذشت. نگاهي به او و كلاهش انداخت، فقط چند سكه داخل كلاه بود. او چند سكه داخل كلاه انداخت و بدون اينكه از مرد كور اجازه بگيرد، تابلوي او را برداشت، آنرا برگرداند و اعلان ديگري روي آن نوشت و تابلو را كنار پاي او گذاشت و آنجا را ترك كرد.
عصر آن روز، روزنامه نگار به آن محل برگشت و متوجه شد كه كلاه مرد پر از سكه و اسكناس شده است. مرد كور از صداي قدمهايش او را شناخت و خواست اگر او همان كسي است كه آن تابلو را نوشته بگويد بر روي ان چه نوشته است. روزنامه نگار جواب داد: ‌»چيز خاص و مهمي نبود، من فقط نوشته شما را به شكل ديگري نوشتم». و لبخندي زد و به راه خود ادامه داد.
مرد كور هيچ وقت ندانست كه او چه نوشته است، ولي روي تابلوي او خوانده مي شد:
«امروز بهار است، ولي من نمي توانم آنرا ببينم

نتيجه گيري مديريتي: وقتي كارتان را نمي توانيد پيش ببريد، استراتژي خود را تغيير بدهيد. خواهيد ديد بهترينها ممكن خواهد شد. باور داشته باشيد كه همواره هر تغيير، بهترين چيز براي زندگي است.

اظهار نظر بنده: دريوزگي مرد كور به نظر من كاريه كه بدون فكر به ذهن مي رسه و براي انجامش به هيچ استراتژي خاصي احتياج نيست. در واقع اين كار جالب روزنامه نگاره كه يه استراتژي هست و اسمش رو ميذارم استراتژي تغيير.
همون ترفندي كه خيلي وقتها تو زندگي مي دونيم بايد به كار ببريم، حتي ابتكار پدا كردنش رو هم داريم، اما فقط چون شهامت ‹پذيرش تغيير› رو نداريم هر جا به بهونه اي از زيرش در ميريم…

3 پاسخ to “استراتژي تغيير يا تغيير استراتژي”

  1. mhmazidi Says:

    يك اعتراف مي‌خواهم بكنم:
    حسي غريبي دارم برای اذيت كردن نويسنده اين وبلاگ!! نمي‌دانم چرا اما بعضي‌ها انگار بر بالای وبلاگشان نوشته شده : تو رو خدا گير بده!!
    بيستار جان: در مورد لايو رايتر فعلا چند روزيه كه من هم مشكل دارم.فعلا اروری كه ميده مربوط هست به xml-rpc .ما كه بي‌سواديم و چيزی سرمون نمي‌شه ولی شما شايد تونستي يك كمكي بكني.
    حاضرم شرط ببندم همون بيتا هستي و چون از دوستاي دات نت كارت خجالت كشيدی بگي اوپن سورس شدی ، با اسم بيستار اومدی اينجا.من هور جور باشه بهت ثابت مي‌كنم كه يك عنصر معلوم‌الحال هستي. تا آن زمان كه پرده برافتد چه‌ها كند!!

  2. آناهیتا دانشور Says:

    حتی مسیرهایی که عامل موفقیت هستند نیز باید همراه تغییرات باشند

    دکتر مزیدی گیر داده ها! فکر کنم شماره شناسنامتون رو هم پیدا کنه!
    :))

  3. عرفان Says:

    می خواستم در مورد این پست نظرمو بنویسم اما اون بالا چیز دیگه یی دیدم!
    چه كنيم كه فايلهاي PNG در Internet Explorer هم پس زمينه شفاف داشته باشند
    و از اونجا که این موضوع برام اهمیت زیادی داره دارم میبینم ببینم چی نوشتی!
    موفق باشی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


