جواهري در وردپرس

يه آقا دكتري داره اين وردپرس به اسم دكتر مزيدي كه فكر نمي كنم از طرفداران وردپرس كسي باشه كه ايشون رو نشناسه. به نظر من وجود اين دكتر باهوش، سمج و فعال نه تنها نعمت بزرگي براي عالم وب، ايراني هاي علاقه مند و اهالي وردپرسه بلكه _قبلا هم گفتم_ وردپرس بايد به داشتن چنين كاربري افتخار كنه.   
من فكر كنم هنوز يك سال نيست كه با وبلاگش آشنا شدم، اما با اينكه _خير سرم_ رشته تحصيليم نرم افزاره، هيچ وقت نشده به وبلاگش سر زده باشم و دست خالي اومده باشم بيرون.
اين آقاي دكتر خوشفكر ما، خودش در كنار تحليل ها و معرفي هايي كه براي وب سايت هاي مهم داره، به طرحي گذاشته و هفته به هفته چند تا از وبلاگ/ وبسايت هاي وردپرسي رو معرفي مي كنه. براي من اين جالبه كه حواسش به همه جا هست!
يه بار تا خون در رگش هست از وردپرس فارسي دفاع مي كنه، يه جا از ايده هاي جديد تجارت الكترونيك حرف مي زنه، يه جا وبلاگ يه مرد مسن 68 ساله به اسم آرام رو معرفي مي كنه… يه جا هم وقتي باور با پست تكنولوژي تشخيص بمب… تازه مطرح شد، در يه پست معرفيش مي كنه و بعدش بلافاصله اضافه اش مي كنه به فهرست خانم هاي وردپرس وبلاگش!
حالا اينم خودش يه بحثيه… قبل از اينكه آقاي دكتر با تعريف هايي كه از وردپرس كرد بالاخره موفق بشه و من هم مثل خيلي هاي ديگه بيام وردپرس، ديده بودم كه در ليست پيوندهاي وبلاگش يه category ايجاد كرده با نام «خانم هاي وردپرس». يادمه چند ماه پيش خانمي در كامنتها با ايشون بحث كرد كه اين كار اشتباهه ولي نمي دونم نتيجه چي شد.
نظر ايشون برام خيلي محترمه، اما من شخصا با دسته بندي خانومها در يه گروه جداگانه مخالفم. مادر ترزا يه جمله معروف داره كه مي گه: «براي مخالفت با جنگ نه، اما اگر خواستيد براي دفاع از صلح تظاهرات كنيد، خبرم كنيد كه من هم ميام!»
قبول دارم و اين حرف خيلي درسته كه خانم هاي ايراني در دنياي IT _مثل خيلي از حوزه هاي ديگه_ تا اين لحظه درخشش چنداني نداشتند، اما اين تفكيك جنيست براي چيه؟ مي دونم كه هدف اول و آخر ايشون و بقيه دوستان به نوعي تشويق ما خانمهاست، اما اين راه موثري نيست. نمي گم راهش چيه، چون از طرفي در يه پست نمي گنجه و از طرف ديگه خودم هم مشكوكم كه آيا شدني هست يا نه…
فقط يقين دارم كه جنيست در هيچ كجا، خصوصا و خصوصا دنياي گسترده علوم كامپيوتر تعيين كننده نيست و به عنوان يه خانم مي گم، چيزي كه باعث شده ما خانمها در اين عرصه از آقايون عقب بمونيم، درست هموني هست كه براي همه موارد ديگه بوده: «باور نداريم كه مي تونيم و مثل هميشه وقتي باور نداشته باشيم خودمون رو مي سپريم به دست عوامل محيط كه انگار همه با هم دست به يكي كردند تا اوضاع همچنان اينگونه بماند…!»      

ت.م:
دكتر جان يه وقت فكر نكني چون سيستمت خراب شده وقت گير آوردم ها! اميدوارم به زودي حالش بهتر بشه، چون مطمئنم كسي طاقت دوري پست هاي خوب شما رو نداره.😉

10 پاسخ to “جواهري در وردپرس”

  1. آناهیتا دانشور Says:

    درود

    موافقیم!
    دکتر یانگو مزیدی کافی نت را گذاشتند برای این مواقع!!! این گوگل ریدر من وقتی مزیدی پست نفرستاده یه چیزی کم داره

  2. آناهیتا دانشور Says:

    یانگو یه دونه «م» کم داره! البته من این اسم رو نگذاشتما! یقه نویسنده را بگیرید😉

  3. tablu Says:

    مزيدي به نظراتي كه دلش نخواد جواب نمي ده ! فقط وقتي كارش گيره به نظرات اهميت ميده . تو يه روز براش 41 كامنت گذاشته بودن تا سيستمش راه بيوفته !

  4. چرا خانومها؟ « مزيدی Says:

    […] آنها يك دسته‌بندی جدا در سايدبار وبلاگم قرار دادم.پست اخير خانوم بيستار -يكي از همين دوستان خوبم- بهانه‌ای شد برای توضيح علت […]

  5. kptools Says:

    شما که مثل مزیدی نیستید؟ لااقل شما به نظرات با احترام بگذارید. مزیدی به نظرات احترام نمی گذارد. اما شما به کامنت ها احترام بگذارید.

  6. آقا مجید Says:

    هر کی یه جور خوشه دیگه .

  7. علیرضا حسینی Says:

    از مطلبی که نوشتید ممنونم.
    راستش اونایی که تا این لحظه توی category خانم‌های وردپرس در وبلاگ جناب مزیدی هستن، به نظر من غیر از یک نفر (ذهن خاکستری) بقیه حرف خاصی برای نوشتن ندارن. حیف از لینک که آدم به وبلاگ بعضی‌ها بده، البته در کمال ادب و احترام. و البته من خیـــــــلی مشکل‌پسند هستم.

  8. deraak Says:

    با نظرت موافقم
    اصلا تفکيک جنسيتي شروع ديگر مشکلات است
    ولي در وبلاگ اصلا خانم‌ها عقب نيستند که بر عکس فضاي وبلاگ به شدت زنانه است.
    اين را ببين:
    http://deraak.wordpress.com/2007/09/03/%d8%b4%d8%b1%d8%ad%d9%8a-%d8%a8%d8%b1-%d9%88%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%b4%d9%8a%d8%b1%d9%8a%d9%86-%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%da%a9%d8%b1/

  9. ::::: Says:

    عجب !!!

  10. Keshvary Says:

    سلام خسته نباشید . خیلی خوب می نویسید ولی من با فیداتون مشکی دارم . ولی بازم خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


